سئو سایت فروشگاهی راهنمای کامل
سئو سایت فروشگاهی راهنمای کامل 2021 آنیز وب
از انتخاب محصول مناسب تا مدیریت لجستیک و پرداختهای بینالمللی، تمام مراحل را به زبانی ساده و روان برای شما شرح خواهیم داد. مانند هرگونه فعالیتی که در نهایت موجب موفقیت میشود، سئو نیز نیازمند صبر، پشتکار و تداوم است. به همین دلیل در هنگام تدوین استراتژی سئو بازه زمانهای متدوالی را در نظر بگیرید و و در پایان هر زمان به بررسی مجدد سایت و رقبا بپردازید. همچنین اگر فعالیت شما با توجه به فصول نتایج متفاوتی دارد، باید کلمات کلیدی جدیدی را در پایان هر فصل مورد بررسی قرار دهید. مانند سایت فروشگاهی لباس زنانه که در تابستان به فروش لباس نخی می پردازد و در زمستان هدف او فروش پالتوهای چرمی است. تولید محتوا نباید صرفا برای موتورهای جستجو نوشته شود و نباید از نظر معنایی و درستی بی فایده باشد.
برای انجام مصاحبه با رهبران و تأثیرگذاران حوزه فعالیتی خودتان، برای تولید لینک و محتوا تماس بگیرید. علامت آخر “/” به موتور جستجو نشان میدهد که مسیر URL به پایان رسیده است. روش اول استفاده از تگ noindex در صفحاتی است که دارای بازدید مناسبی نیستند. البته با تعهد به نوشتن مطالب منحصربه فرد و استفاده از تکنیک های پیشرفته سئو مانند استفاده از تگ کنونیکال ( canonical )، میتوانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنید. متن جایگزین تصاویر محصول را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که تصاویر را به طور دقیق توصیف میکند. همچنین گزارش شده است که اولین نتیجه در Google SERP ۲۷.۶ درصد از کل کلیک ها را دریافت میکند.
این کار میتواند به بهبود نرخ کلیک صفحات سایت در نتایج گوگل منجر شود. شما همچنین میتوانید کلمات کلیدی LSI را از طریق جستجوی آمازون پیدا کنید. کلمه کلیدی اصلی خود را جستجو کنید و کلمات کلیدی ثانویه را که به طور مکرر ظاهر میشوند بررسی کنید. اگر نمیتوانید برای هر محصولی محتوا ایجاد کنید، روی محصولاتی تمرکز کنید که در حال حاضر در پایین صفحه اول قرار دارند. افزایش این نتایج میتواند بیشترین تأثیر را بر تبدیل ها داشته باشد، زیرا آنها در رتبه بندی ها چندان شانسی برای صعود ندارند.
موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت میدهند. نتایج یک مطالعه که توسط ShareThis انجام شد نشان داد که افراد متولد شده بین 1980 تا 2000 میلادی اگر محصولی را در شبکههای اجتماعی منتشر کنند احتمال خرید آن توسط آنها دوبرابر میشود. این نشان میدهد افراد تمایل دارند قبل از خرید یک محصول با دوستان و آشنایان خود درباره آن محصول مشورت کنند و بعد تصمیم بگیرند. آیکونهای اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی این امکان را فراهم میکند که بازدید کنندگان سایت، محصولاتتان را به صورت رایگان در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنند. اگرچه شبکههای اجتماعی بصورت مستقیم تاثیری روی رتبه صفحات ندارد اما انتشار یک صفحه در شبکه های اجتماعی و تعامل بیشتر کاربران با آن صفحه منجر به بهبود رتبه صفحه خواهد شد.
اگر دستهای وجود داشته باشد که محصولات زیادی در آن باشد، معمولا نمایش محصولات این دسته به صورت صفحهبندی شده خواهد بود. این صفحات بسیار مشابه هم خواهند بود و تنها تفاوتشان محصولاتی است که در آنها به نمایش در میآیند. منظور از داده ساختار یافته یا اسکیما، کدهایی است که به صفحات یک سایت اضافه میشوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند محتوای آن صفحه را بهتر درک کنند. به زبان سادهتر، با این کار صفحات به زبانی که برای موتورهای جستجو قابل فهم است توضیح داده میشوند. در این بین، گوگل از بقیه موتورهای جستجو عملکرد بهتری در فهم و استفاده از داده ساختار یافته دارد.
گوگل بهدنبال محتوای با کیفیت و مرتبط است و تکنیکهای اسپم را شناسایی میکند. در حالی که کیورد استافینگ ممکن است موجب جذب ترافیک به سایت شود، این ترافیک غالباً بیکیفیت است و ممکن است به هیچوجه منجر به تبدیلها یا تعاملهای مفید نشود. در نتیجه، استفاده از این روش نهتنها در بلندمدت نتایج منفی به همراه خواهد داشت، بلکه بهشدت بر اعتبار سایت و توانایی آن در جذب و حفظ ترافیک ارگانیک تأثیر میگذارد. در این آموزش سئوی فروشگاهی شما خواهید آموخت چگونه یک استراتژی سئو برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید. در این آموزش به جنبههای مختلف سئو سایت فروشگاهی از جمله نکات تکنیکال، تحقیق کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی و نکات محتوایی در سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. موارد ذکر شده در این مقاله فارغ از اینکه شما از وردپرس، مجنتو، دروپال، شاپیفای و … برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کردهاید به شما در افزایش رتبه سایت فروشگاهی کمک خواهد کرد.
در مقالهای درباره «انتخاب بهترین دوربین عکاسی»، میتوان سوالاتی مانند «چه نوع دوربینی برای عکاسی حرفهای مناسب است؟» را مطرح کرده و پاسخهای مرتبط ارائه داد. از سال ۲۰۱۳ با تمرکز بر درک معنای عمیقتر پرسشهای جستجو و محتوای صفحات به کار گرفته شد. این الگوریتم موتور جستجو را قادر ساخت تا به جای تطبیق دقیق کلمات کلیدی، ارتباط مفهومی میان جستجو و محتوای وبسایتها را ارزیابی کند. در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف اصلی آن کاهش رتبه سایتهایی با محتوای کمارزش یا پر از کلمات کلیدی تکراری بود. حالا که صفحه رتبهبندی شده، همهچیز آماده است تا وقتی کاربر کوئری مد نظر خود را وارد میکند، صفحات در رتبههای مناسب به او نشان داده شود.
با این کار، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را با گیتارهای دست دوم را به ما نشان میدهد. این روش به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای مرتبط و مفهومی را درک کنند و آن را به درستی رتبهبندی کنند. بر اساس TF-IDF، موتور جستجو فقط کلمات یا عباراتی که واقعاً مهم و مرتبط با موضوع اصلی صفحه هستند را شناسایی و برجسته میکند. این روش بهطور طبیعی به کاربران و الگوریتمها کمک میکند تا محتوای سایت بهینه و مفهومی باقی بماند. بودجه خزش (Crawl Budget)، تعداد صفحاتی است که رباتهای گوگل (Googlebot) میتواند در یک بازه زمانی مشخص، بخزد.
نکتهای که در رابطه با طراحی و سئو سایت فروشگاهی وجود دارد این است که هر فرد یا شرکت از روش مخصوصی برای سئو استفاده میکند؛ برخی از آنها به نتیجه میرسند و برخی دیگر نتیجه قابل توجهی را به دست نمیآورند. برای اینکه بدانید برای رشد یک سایت فروشگاهی چه کارهایی باید انجام دهید، در ادامه توضیحاتی را در مورد تحقیق کلمات کلیدی، بهینهسازی صفحات داخلی، لینکسازی داخلی و خارجی و یک سری تکنیکها را آوردهایم. یادگیری این موارد کمک میکنند تا رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش دهید و مشتری زیادی به دست آورید. کیورد استافینگ نه تنها برای کاربران تجربهای ناخوشایند بهوجود میآورد، بلکه با توجه به Search Intent یا قصد جستجوی کاربر نیز همخوانی ندارد. گوگل به جای تمرکز بر تعداد کلمات کلیدی، به درک بهتر نیاز کاربران و ارائه محتوای مفید و مرتبط با آن نیازها پرداخته است.
محتوای پر از کلمات کلیدی تکراری معمولاً فاقد عمق، کیفیت و اطلاعات مفید برای کاربران است و تجربه کاربری ضعیفی بهوجود میآورد. به جای استفاده از این تکنیک، بهترین راه این است که روی تولید محتوای باکیفیت، طبیعی و مرتبط با هدف جستجوگر تمرکز کنید، که نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران نیز مفید و جذاب باشد. اطمینان حاصل کنید که نکات چک لیست بهینهسازی سئوی فروشگاه با استراتژی کلی شما همگام بوده و با هم مطابقت دارند. داشتن یک استراتژی منسجم به شما کمک میکند تا زمانی که مشتریان بالقوه شما نام فروشگاه و محصولاتی که میفروشید را جستجو میکنند، صفحات وبسایت فروشگاه شما در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل رتبهبندی شوند! هر سایت فروشگاهی، با داشتن استراتژی سئو مناسب، میتواند به سود بی نهایت برسد. چنانکه قصد بهینه سازی سایت یک فروشگاهی اینترنتی را دارید، نکات گفته شده در این مقاله را به کار ببندید و از نتیجه به دست آمده در طولانی مدت، لذت ببرید.
مثل این است که به جای یک انبار پر از محصولات نامنظم، یک فروشگاه با راهروهای مشخص داشته باشید. بردکرامب نیز به کاربر جهت درک مسیر طی شده در سایت، کمک میکند، استفاده از بردکرامب در سایت فروشگاهی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توصیه میشود حتما نقشه سایت فروشگاهی خودتان را ایجاد کنید و آن را از طریق سرچ کنسول، به سایتتان اضافه کنید، اینکار برای بهبود وضعیت ایندکس و خوانش سایت شما توسط خزندههای گوگل، به شدت مفید است. یکی از بخشهایی که در صفحه نتایج گوگل (SERPs) وجود دارد، ریچ اسنیپت (Rich Snippet) است که یک سری اطلاعات مفید مثل قیمت و امتیاز در آن نمایش داده میشود. از آنجایی که ریچ اسنیپتها به صورت جذاب نشان داده میشوند، معمولا توجه کاربران را به خود جلب میکنند. منظور از ناوبری سایت، همان منوی بالای صفحه، منوی همبرگری در موبایل و منوی فوتر سایت است.
بهمنظور وضوح بیشتر به این مثال توجه کنید؛ تصور کنید وارد یک سایت فروشگاهی شدید و تا مرحله خرید پیش رفتید اما هنگام ورود اطلاعات شخصی خود با پیام هشدار امنیت مواحه میشوید. وجود گواهینامه SSL برای سایت فروشگاهی شما، از ایجاد چنین اتفاقی جلوگیری خواهد کرد. طراحی منوی واضح و دستهبندی مناسب محصولات، به کاربران کمک میکند تا تجربه خرید بهتری را در سایت فروشگاهی شما داشته باشند. یکی از بهترین منابع برای یادگیری سئو سایت فروشگاهی، دوره سئو نسل جدید بهزاد ازند است. این دوره جامع و کامل است و به شما کمک می کند تا همه چیزهایی که نیاز دارید برای بهبود رتبه سایت فروشگاهی خود بدانید را یاد بگیرید.
همیشه بر سئو تکنیکال یا سئو فنی تاکید شده است اما در سئو سایت فروشگاهی تاکید بر سئو تکنیکال چندین برابر می باشد، زیرا در وبسایت فروشگاهی تعداد بالایی صفحه وجود دارد که نیاز به سئو فنی را افزایش می دهد. 3- سئو داخلی نیز در سئو سایت فروشگاهی یکی از موارد بسیار مهم است، که می توانید با استفاده از مقاله سئو داخلی چیست و هم چنین ابزارهای سئو داخلی این مساله را نیز در سئو سایت فروشگاهی خود تقویت کنید. برای تولید محتوا سایت فروشگاهی نمی توان میزان مشخصی را برای طول محتوا هر محصول مشخص کرد و باید با توجه به رقبا و محصول مورد نظر اطلاعات کافی را به کاربران ارائه داد. به صورت کلی، برای تولید محتوا باید به میزانی تولید کنید که نیاز کاربر بعد از مطالعه مطلب سایت تان رفع شود. در این ویدئو آموزشی یاد میگیرید1.تحقیق کلمه کلیدی درست برای سایت فروشگاهی2.چطور دسته بندی سئو کنید.3.چطور تک محصول سئو کنید. اگر از یک سایت فروشگاهی که ساختار ساده و اصولی ندارد و برای پیدا کردن یک محصول باید زمان زیادی را در آن صرف کرد تجربه خرید اینترنتی داشته باشید، پس احتمالا نسبتبه اهمیت این موضوع از آگاهی کامل برخوردارید.
با استفاده از این ابزار، میتوانید متوجه شوید که کدام صفحات سایت شما به دلیل استفاده نادرست از کلمات کلیدی ممکن است با مشکلات رتبهبندی مواجه شوند. در متنهای طولانی یا مقالات وبلاگ، میتوانید سوالات متداول (FAQ) ایجاد کرده و به آنها پاسخهای دقیق و مرتبط بدهید. این سوالات و پاسخها به بهبود تنوع کلمات کلیدی کمک کرده و بدون تکرار مفرط، اطلاعات ارزشمندی را به کاربران ارائه میدهند. برای ارائه محتوای مفید و مرتبط با نیاز کاربر، باید به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، به قصد جستجوی کاربران توجه کرد. این امر به معنی شناسایی نیاز واقعی کاربر و ارائه محتوای جامع و مرتبط است.
چرا که این سرویس ها از ابتدا به هدف میزبانی وب سایت فروشگاهی طراحی شدهاند.به این ترتیب، فرآیندها و درخواستهای بالایی که در یک وبسایت پربازدید فروشگاهی به سرور ارسال میشوند با سرعت بسیار بالاتری انجام میگیرند. هاست ووکامرس لیموهاست یکی از این گزینههای بهینهسازی شده است، که علاوه بر ارائه سرویس پرسرعت فروشگاهی خدمات بهینهسازی سرعت در راستای بهبود پرفورمنس را نیز شامل میشود. محتواهای کوتاه و کمارزش خود را بهبود ببخشید یا آنها را به طور کامل حذف کنید. این موضوع بستگی به این دارد که محتوا در مورد چیست و در صورت وجود، چه کاربرد و تاثیری بر سئوی سایت فروشگاهی شما خواهد گذاشت. محتوای کوتاه معمولا محتوای کمارزشی برای گوگل است؛ چراکه اطلاعات ارزشمندی به کاربران نمیدهد. ممکن است در فروشگاه شما صفحه محصولی وجود داشته باشد که فاقد تصویر محصول، توضیحات، مشخصات، یا هر اطلاعات دیگری ارزشمند و مهم برای تبدیل مشتریان بالقوه شما باشد.
بسیاری از سایتهای فروشگاهی در اشتباهی گرفتار میشوند و توضیحات محصول را به صورت کپی از سایت سازنده محصول درآورده و منتشر میکنند. این اقدام باعث تکراری بودن محتوا میشود و باعث کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو میشود. بنابراین، توصیه میشود تا توضیحات محصول را به صورت اختصاصی و با استفاده از بیان خودتان بنویسید. همچنین، در توضیح امکانات و ویژگیهای محصول، سعی کنید به صورت ساده و قابل فهم برای تمامی کاربران توضیح دهید تا هر فرد با هر سطح اطلاعاتی بتواند این توضیحات را درک کند. به طور کلی، بیش از ۹۰٪ از نکات سئو صفحات محصول به شکلی مشابه فرایند سئو محتوا انجام میشود.
Canonicalization نه تنها مسائل مربوط به محتوای تکراری را حل میکند بلکه باعث می شود قدرت پیوندهای URL اصلی نیز به دلیل اشاره از منابع مختلف افزایش یابد. با تکرار ۳ الی ۴ مرتبهای آن در متن، گوگل متوجه اهمیت آن در صفحه خواهد شد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. Ahrefs رقیب Moz و Semrush، دو شرکت نرم افزار سئوی دیگر است که در هنگام تحقیق در مورد ابزارهای سئو خواهید یافت. عبارات «۱۴ سرعت»، «۴۵۰ وات» و «شیشه ای ۴۸ اونس» همگی چندین بار ظاهر میشوند، که نشان میدهد آنها عوامل فروش قوی و احتمالاً عناصر مشترک عبارات جستجو هستند.
اگر محصولی دارید که قیمت خاصی دارد، یعنی قیمت پایین تری نسبت به سایت های دیگر رقبای شما دارد، می توانید با ذکر قیمت در دیسکریپشن، آن را به مشتری عرضه بدارید. وقتی سایت شما به راحتی قابل ناوبری و پیمایش است و همه چیز به سرعت پیش می رود، بازدیدکنندگان دلیلی برای ناامیدی ندارند. این بدان معنی است که آنها احتمالاً زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند. ایجاد نقشه سایت باعث می شود تا ربات های گوگل مسیر راه خود را پیدا نمایند و در صورت هر نوع تغییر و آپدیتی سریعاً آنها را بررسی نمایند. واقعیت این است که هر چه صفحات دارای محتوای غنی تری باشند میزان فروش شما نیز بیشتر خواهد بود. یکی از اصلی ترین دلایل، این است که نوشتن حجم زیادی از مطالب منحصر به فرد، در مورد محصولات مشابه دشوار است.
سعی کنید همیشه به خصوص در شروع کار به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و درجه سختی یا رقابت کم باشید. شما باید یک کلمه کلیدی هدف برای یک صفحه خاص و چندین کلمه کلیدی مرتبط طولانیتر را انتخاب کنید. مطمئن شوید که کلمات انتخابی شما با هدف صفحه وبسایت فروشگاهتان که میخواهید رتبهبندی کنید مطابقت دارد و از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خودداری کنید. امروزه مردم برای خرید محصولات مختلف از فروشگاههای اینترنتی، ابتدا به گوگل... پیشتر،در بخش سئو تکنیکال به اهمیت استفاده از پروتکل HTTPS اشاره کردیم و حالا به یکی از شاخصههایی که برای رباتهای خزنده و موتورهای جستجوگر اهمیت زیادی دارد، خواهیم پرداخت. گواهینامه SSL برای سایتهای فروشگاهی اینترنتی، حکم مهر تایید امنیتی از سمت موتورهای جستجوگر را دارد.
انتشار تصادفی پست های وبلاگ در هر ماه ترافیکی را به وبسایت شما وارد نمیکند. درک منابع ترافیک وب سایت و رفتار کاربر به بهبود تلاش های سئو کمک می کند. ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics بینش ارزشمندی را ارائه می دهند. استفاده از گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو، Google Analytics و Search Console گنجینه ای از داده ها را ارائه می دهند. استفاده از این ابزارهای سئو به درک رفتار کاربر، شناسایی مسائل و بهینه سازی عملکرد کمک می کند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/